Sponsorvilje for Hove

Hovefestivalen har begynt å se seg om etter sponsorer, og skal ha møte med en av Quartfestivalens hovedsponsorer, Telenor-selskapet Djuice.


-Vi har avtalt et møte med Hovefestivalen i neste uke, men det er mulig det blir litt senere, opplyser Petter Svendsen i Telenor.
I en e-post bekrefter han at det kan være aktuelt for Djuice å sponse Hovefestivalen.
Telenor-selskapet Djuice er i dag en av Quartfestivalens hovedsponsorer, med en kontraktsum på 650.000 kroner.

Nytt og spennende
-Vi har fremdeles en avtale med Quartfestivalen og har hatt det bra der i mange år, men det er spennende å følge med når det nå kommer en ny festival, sier Svendsen.
De andre hovedpartnerne til Quartfestivalen har i år vært Sony Ericsson, Playstation, Coca-Cola, Hennig Olsen og Peppe's Pizza. Ingen av disse har bekreftet noen kontakt med den nye Hovefestivalen, men flere er positive til et eventuelt samarbeid.
-Vi sier ikke nei til å sponse Hovefestivalen nå, men vi vet ikke ennå hva et slikt samarbeid vil innebære. For oss er gjenytelsene og følelsen rundt arrangementet avgjørende for om vi vil sponse, og vi må også få være matleverandør, sier markedsdirektør Harald Barfod i Peppe's Pizza.

Is i magen
Hennig Olsen is vil avvente situasjonen med de to musikkfestivalene på Sørlandet, og marketingdirektør Espen Hennig Olsen håper ikke festivalene kolliderer.
-Det har vært naturlig for oss å sponse Quartfestivalen, siden vi holder til i Kristiansand. Samtidig kjenner jeg Toffen godt, sier han.
-Men jeg tror at iskrem er litt på siden av festivalpublikumets hovedinntak. Bryggeriene er sikkert mer enn happy.

Øker sommeraktivitet
-Selvfølgelig er det interessant for oss å sponse Hovefestivalen, sier bryggerisjef Torstein Paulsen på Ringnes Arendal bryggeri.
-Med tidspunktet den arrangeres er festivalen med på å forlenge perioden med lokale aktiviteter om sommeren.
Paulsen er åpen for selv å ta kontakt, hvis ikke Hovefestivalen gjør det.

Agderposten

Agderposten