Registrere deltakere

07.09.2016 11:22 Skrevet av Aust-Agder musikkråd

Alle deltakerne (og evt dirigent/instruktør) må legges inn i på kurset ditt i KursAdmin. Velg fanen Deltaker etter at du har åpnet kurset.

Trykk på knappen Legg til deltaker. Du kommer da til et søkefelt hvor du må søke etter personen før du får mulighet til å legge vedkommende til (dette for å forhindre dobbeltoppføringer).

Finner du rette person legger du til ved å trykke gul pil, hvis ikke velger du knappen Ny registrering. Fyll ut felt med rød stjerne * - tenk personvern i dette arbeidet - ikke legg ut gateadresse, mobilnummer og epostadresse på alle deltakerne dine uten at du har deres godkjenning. Vi behøver bare navn, fødselsår og postnummer, - og så må du registrere om personen er mann eller kvinne i rullgardinmenyen.
Trykk Lagre, velg deretter Legg til på kurset.

Dette er litt tidkrevende første gang, men fra neste semester kan man kopiere alle sammen over med et par tastetrykk.

KOPIERER DELTAKERE SOM ALLEREDE ER LAGT TIL I ANNET KURS:

I fanen "Deltakere" finner du en knapp som heter Kopier deltakere fra annet kurs - den bruker du til å hente opp de deltakerene du har hatt med før - veldig enkelt!


REGISTRERING AV LÆRER / DIRIGENT (gjelder ikke kurs uten lærer):

Lærer må legges til under Fagansvarlig. Trykk på Rediger-knappen, deretter på forstørrelsesglasset der det står Fagansvarlig. Søk først etter dirigent i tilfelle hun/han allerede er registrert. Hvis du ikke finner vedkommende må hun/han legges til i toppfanen "Navn og adresser". Du trenger bare legge inn fullt navn, fødselsår og postnummer, - og kjønn. Gå deretter tilbake til kursfanen, og legg personen til ved samme prosedyre: Rediger -> "forstørrelsesglass" -> Søk -> Legg til.

VIKTIG! Lærer skal ikke legges til som deltaker, kun som fagansvarlig.


Øvingsstøtte for kor, band, spelemannslag, korps og orkester

Aust-Agder musikkråd forvalter gjennom Musikkens studieforbund tilskudd til voksenopplæring i musikk. VO-støtte er et skattefritt tilskudd til organisert opplæring. Organisert vil si at man må være medlem i en av våre medlemsorganisasjoner for å få denne støtten. Alle overskrifter fungerer som link til mer tekst om emnet - klikk på disse så finner du mer info.

Øvingsstøtte for kor, band, spelemannslag, korps og orkester - les hele saken



Søke

Hvis du/ditt lag ikke har søkt VO-støtte før må dere første gang fylle ut dette skjemaet. For dere som har søkt tidligere fraråder vi å kopiere kurs i KursAdmin, dette fordi det krever såpass mye redigering og rettelser at det går like fort å registrere nytt kurs. Regelverket sier at kurs skal være opprettet og godkjent før øvingen starter. I spesielle tilfeller kan vi være fleksible i forhold til dette.

Søke - les hele saken



Datoer og frammøte

Legg inn faktiske øvingsdatoer, og før fremmøte på hver enkelt deltaker.

Datoer og frammøte - les hele saken



Legge til repertoar/faglitteratur

Repertoaret/faglitteratur skal helst legges inn når du oppretter kurset. Hvis du har glemt det, må du legge det til så snart som mulig - senest før du avslutter kurset - siden repertoarliste er et krav for å få dette tilskuddet.

Legge til repertoar/faglitteratur - les hele saken



Avslutte / Rapportere

Etter at semesteret er avsluttet og fremmøte er ført, må kurset Avsluttes for at man skal få tilskuddet. Det er en enkel prosedyre på dette for at timetall, kjønn og alder på de som har deltatt i opplæringen skal bli rapportert inn til SSB som fører statistikk over musikkaktiviteten over hele landet.

Avslutte / Rapportere - les hele saken



Kopiere kurs i Kursadmin

Hvis du allerede er inne i systemet og har hatt kurs før, finner du veiledning til hvordan kopiere forrige kurs her.

OPPRETTE NYTT KURS VED Å KOPIERE ET EKSISTERENDE:

  • Logg deg inn, velg KURS, stå i Kurssenter, trykk Kopier kurs-knappen.
  • Trykk "Kopier og endre"-knappen.

  • Begynn med å korrigere navnet på kurset: Lagets navn først, deretter semester, til slutt evt stemmeinndeling (eller andre ting til internt bruk). Eks: "Sangfuglene VÅR14 sopraner"

  • Endre datoer så de blir korrekt for det nye semesteret. Vær obs når du gør dette, kanskje du må gjøre det flere ganger før det blir riktig. (Programmet har dessverre en lei tendens til å legge inn dagens dato samme hva man skriver. Dette håper vi blir fikset snart.)

  • Trykk "Lagre og tilpass". Husk at du når som helst kan gå tilbake til kurset ditt og endre det du ønsker.


Semestrene går fra 1. januar - 30. juni og fra 1. juli - 31. desember. Pass på at datoene dine holder seg innenfor disse datoene, ellers kan kurset ditt forsvinne "under radaren" når det skal betales ut tilskudd.

Nå må du sende inn søknaden så kurset blir godkjent. Repertoar skal helst legges til før kurset starter. Legg det til så snart som mulig hvis du ikke har det klart før semesterstart.

Tilbake til SØKE.


Kontakt oss

Aust-Agder musikkråd
Postboks 240
4802 Arendal

E-post: aust-agder(a)musikk.no
Tlf 37 00 55 48

 

VIS KONTAKTSKJEMA OG KART